Οι αριθμητικές και υπολογιστικές δεξιότητες των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού: Νευρογνωστικές προσεγγίσεις

Συγγραφείς

  • Μαρία Ψωμά-Μακρή Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Φίλιππος Βλάχος Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26248/eleutherna.v6i0.107

Λέξεις-κλειδιά:

διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, αριθμητικές και υπολογιστικές δεξιότητες, εγκέφαλος, γνωστικές λειτουργίες

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανασκόπηση μελετών σχετικά με τις αριθμητικές και υπολογιστικές δεξιότητες των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού. Εστιάζοντας στις νευροβιολογικές και γνωστικές διεργασίες που αξιοποιούνται από τα αυτιστικά άτομα κατά τη διάρκεια αριθμητικών και υπολογιστικών έργων θα επιδιώξουμε να κατανοήσουμε εάν η υπολογιστική σκέψη των αυτιστικών ατόμων διαφοροποιείται συγκριτικά με τα άτομα τυπικής ανάπτυξης. Όπως προκύπτει από σύγχρονες νευροαπεικονιστικές και γνωστικές μελέτες φαίνεται να υπάρχει ένα συγκεκριμένο γνωστικό πρότυπο, που αναδεικνύει τι θα μπορούσε να ευνοήσει την ανάπτυξη ειδικών δεξιοτήτων ή «νησίδων ικανότητας» στον γνωστικό τομέα των μαθηματικών εντός του φάσματος του αυτισμού. Εντούτοις, είναι δύσκολο να αποφανθούμε σχετικά με το εάν αυτό το αυτιστικό γνωστικό πρότυπο λειτουργίας, που βασίζεται στη διαδικαστική μνήμη, την άδηλη μάθηση και τις οπτικοαντιληπτικές ικανότητες μπορεί να οδηγήσει σε ανώτερη μαθηματική σκέψη ή αν αντανακλά ανώτερη μαθηματική ικανότητα. Το σίγουρο είναι πως μπορεί να οδηγήσει σε έναν ιδιαίτερο και διαφορετικό, από τον νευροτυπικό, τρόπο σκέψης, ως αποτέλεσμα της διαφοροποιημένης συνδεσιμότητας, οργάνωσης και λειτουργίας των εγκεφαλικών δομών, όπου το περιορισμένο ενδιαφέρον, το κίνητρο και η έμμονη εξάσκηση λειτουργούν ενισχυτικά

Βιογραφικά Συγγραφέων

Μαρία Ψωμά-Μακρή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Μαρία Ψωμά-Μακρή
Ψυχολόγος, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Φίλιππος Βλάχος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Φίλιππος Βλάχος
Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχοβιολογίας του Αναπτυσσομένου Ανθρώπου, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Λήψεις

Δημοσίευση

2013-02-01

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ψωμά-Μακρή Μ., & Βλάχος Φ. (2013). Οι αριθμητικές και υπολογιστικές δεξιότητες των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού: Νευρογνωστικές προσεγγίσεις. ΕΛΕΥΘΕΡΝΑ, 6, 139–174. https://doi.org/10.26248/eleutherna.v6i0.107

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)