Οι αριθμητικές και υπολογιστικές δεξιότητες των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού: Νευρογνωστικές προσεγγίσεις
DOI:
https://doi.org/10.26248/eleutherna.v6i0.107Λέξεις-κλειδιά:
διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, αριθμητικές και υπολογιστικές δεξιότητες, εγκέφαλος, γνωστικές λειτουργίεςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανασκόπηση μελετών σχετικά με τις αριθμητικές και υπολογιστικές δεξιότητες των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού. Εστιάζοντας στις νευροβιολογικές και γνωστικές διεργασίες που αξιοποιούνται από τα αυτιστικά άτομα κατά τη διάρκεια αριθμητικών και υπολογιστικών έργων θα επιδιώξουμε να κατανοήσουμε εάν η υπολογιστική σκέψη των αυτιστικών ατόμων διαφοροποιείται συγκριτικά με τα άτομα τυπικής ανάπτυξης. Όπως προκύπτει από σύγχρονες νευροαπεικονιστικές και γνωστικές μελέτες φαίνεται να υπάρχει ένα συγκεκριμένο γνωστικό πρότυπο, που αναδεικνύει τι θα μπορούσε να ευνοήσει την ανάπτυξη ειδικών δεξιοτήτων ή «νησίδων ικανότητας» στον γνωστικό τομέα των μαθηματικών εντός του φάσματος του αυτισμού. Εντούτοις, είναι δύσκολο να αποφανθούμε σχετικά με το εάν αυτό το αυτιστικό γνωστικό πρότυπο λειτουργίας, που βασίζεται στη διαδικαστική μνήμη, την άδηλη μάθηση και τις οπτικοαντιληπτικές ικανότητες μπορεί να οδηγήσει σε ανώτερη μαθηματική σκέψη ή αν αντανακλά ανώτερη μαθηματική ικανότητα. Το σίγουρο είναι πως μπορεί να οδηγήσει σε έναν ιδιαίτερο και διαφορετικό, από τον νευροτυπικό, τρόπο σκέψης, ως αποτέλεσμα της διαφοροποιημένης συνδεσιμότητας, οργάνωσης και λειτουργίας των εγκεφαλικών δομών, όπου το περιορισμένο ενδιαφέρον, το κίνητρο και η έμμονη εξάσκηση λειτουργούν ενισχυτικά
Λήψεις
Δημοσίευση
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Tα πνευματικά δικαιώματα των συγγραφέων ρυθμίζονται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Στο πλαίσιο αυτής της άδειας, το EJPBS παρέχει άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενό του με βάση την αρχή ότι η ελεύθερη διάθεση της έρευνας στο ευρύ κοινό καθιστά εύκολη τη διάχυση της γνώσης σε παγκόσμιο επίπεδο.