Ιστορία ή Αισθητική; Το ελληνικό πανεπιστήμιο ενώπιον του Κανόνα

Συγγραφείς

  • Αγγέλα Καστρινάκη Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/ariadne.v15i0.925

Περίληψη

Η μελέτη αυτή - περισσότερο παρέμβαση παρά επιστημονική συμβολή - περιγράφει όψεις της σημερινής κατάστασης στο πανεπιστήμιο όσον αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος της Νέας Ελληνικής φιλολογίας. Τείνουμε να διδάσκουμε περισσότερο έργα ή περιόδους που συντελούν στη γνώση της συλλογικής μας ταυτότητας και λιγότερο κείμενα με αισθητική αρτιότητα. Οι λόγοι είναι: η προσανατολισμένη προς την Ιστορία αντίληψή μας για τις σπουδές, η σπάνις των πραγματικά υψηλών έργων στον τομέα της πεζογραφίας, η έλλειψη «κανόνα» στη Νέα Ελληνική λογοτεχνία. Από την άλλη, η κατάσταση του φοιτητικού ακροατηρίου είναι κοντά σε ό,τι θα μπορούσαμε να ονομάσουμε «αισθητικό αναλφαβητισμό». Η πρόταση του άρθρου είναι να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας στην καλλιέργεια του καλλιτεχνικού γούστου, διδάσκοντας κάποιον «κανόνα», με γενναία προσθήκη ευρωπαϊκών έργων, σε βάρος της έως τώρα μέριμνας για την «παράδοση».

Βιογραφικό Συγγραφέα

Αγγέλα Καστρινάκη, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Τμήμα Φιλολογίας
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2010-06-21

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Καστρινάκη Α. (2010). Ιστορία ή Αισθητική; Το ελληνικό πανεπιστήμιο ενώπιον του Κανόνα. Αριάδνη, 15, 227–235. https://doi.org/10.26248/ariadne.v15i0.925

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)