Εκδοχές της μεταφοράς (Metaphor) σε σχολικά βιβλία και η κατανόησή τους από μαθητές

Συγγραφείς

  • Παρασκευή Θώμου Πανεπιστήμιο Κρήτης

DOI:

https://doi.org/10.26248/ariadne.v0i16.909

Περίληψη

METAPHOR is a common cognitive process which is reflected οη language. The present paper relates linguistic theory οn metaphor to language education. It focuses οn options of metaphor found in Modern Greek language books. Analysis of language data οn these textbooks establishes four distinct options of metaphor. Research οn the comprehension of the four options of metaphor by fifth and sixth grade students of primary education indicates that not all options of metaphor are easily comprehended.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Παρασκευή Θώμου, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Λήψεις

Δημοσίευση

2011-12-09

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Θώμου Π. (2011). Εκδοχές της μεταφοράς (Metaphor) σε σχολικά βιβλία και η κατανόησή τους από μαθητές. Αριάδνη, (16), 217–238. https://doi.org/10.26248/ariadne.v0i16.909

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)